Császári Csemege

extrudált termékek gyártása

Elrepítelek a múltba, egészen 1994-ig és elmesélem,
hogyan és mikor indult a cég, amely engem megteremtett.


A VINCZE-STAUDT Élelmiszeripari Kft. 1994 óta működő magyar ,magántulajdonú vállalkozás. Székhelye és üzeme Császár külterületén az ipari övezetben található. Tulajdonosok: Vincze Csaba ügyvezető és Staudt János termelési ügyvezető. Mindketten császári lakosok.

A Kft. fő tevékenységi köre:
A XXI. század fogyasztói igényeinek megfelelő, a snack-ek kategóriájába tartozó kukoricából készült extrudált termékek gyártása, belföldi és külföldi forgalmazása. Ehhez a Kft. a jogelődnek tekintett üzemek kutató-fejlesztő munkáját is figyelembe véve 24 éves gyártói tapasztalattal rendelkezik. A Kft. munkáját 2001 januárjától az ISO 9002, szeptembertől a HACCP minőségbiztosítási rendszer, 2010-től IFS 5 szabvány szabályozásait alkalmazva végzi. 2013-ban már a legmagasabb IFS 6-os szabályozást használják.

A Kft. termékei:
Az OÉTI gyártási engedélye és minőségi követelményei szerint készülnek, mivel az általános ígényeken felül a különleges táplálkozási igényt kielégítő jellemzőkkel is rendelkeznek. Így az üzemi technológiában csak olyan alap- és segédanyagok kerülnek felhasználásra, amelyek a glutén-, laktóz- és tojásmentességet, illetve egyes termékeknél a cukormentességet is biztosítják. A kukoricából extrudálás (feltárás) útján előállított termékek újabb sütésre, vagy hőkezelésre nem kerülnek, magas rost és vitamintartalmukat megtartják.

A különböző formájú pelyhek felületi ízesítése és színezése természetes adalékanyagokkal történik.
Az OÉTI törzsszám és a gluténmentesség megkülönböztető nemzetközi jelzése a termékek csomagolásán, több nyelven szerepel. A termékcsaládot 2000-től regisztrálta a Magyar Táplálékallergia és Intolerancia Adatbank, amivel lehetővé váltak az európai és egyéb nemzetközi bejegyzések is.

Az extrudált pelyhek Császári Csemege gyűjtőnévvel mogyorós, pizzás, paprikás, sonkás és natúr sós ízekkel, Császári Karika és Mini Csemege névvel vegyes gyümölcsízesítéssel kerülnek a piacra. A Jupi Csemege reggeliző pehelynek is alkalmas, jelenleg kakaós-mogyorós, csokis, fahéjas, mézes és almás ízesítésben kapható.
A forgalmazást átfogó alvállalkozói terítői hálózat valamint saját gépkocsi park végzi. Általuk több száz kereskedelmi végpontra jutnak el a termékek.  A kereskedelmi forgalmazás mellett nagy hangsúlyt fektet a cég gyermek- és közétkeztetés forgalmára is. A belföldi vevők részére a magyar kereskedelmi hálózatokon valamint a multinacionális cégeken keresztül jutnak el a termékek. Az országon kívüli áruterítés külső kereskedelmi cégeken keresztül történik. Ausztria, Németország, Csehország, Szlovákia,Németország,Horvátország, Szlovénia és Románia a jelenlegi exportpiac.

A Kft. zömmel helybéli lakosoknak valamint a szomszéd településen, Vérteskethelyen élőknek biztosít munkalehetőséget.
A Kft. az ISO 9002 és az IFS minőségbiztosítási rendszer keretében folyamatosan végez termékfejlesztéseket. A fogyasztói igények kielégítése érdekében a Kft. több esetben design-t és csomagolóanyagot vált. A következő fejlesztés az egyes termékek formáját is érinti.
A Kft. termékgyártásában az egyre nagyobb hányadban jelentkező márkatermékek is szerepelnek.(belföldön: COOP, CBA, Auchan, Lidl, Aldi sajátmárkás termékek, külföldön DON CANDY és CRISBY BALLS termékcsalád)

2010 év végétől megszereztük a BIO tanúsítványt is, melyet a Biokontroll Hungária Kft  ellenőriz. Bio alapanyag elsősorban a köles, de tervezzük további alapanyagok beszerzését is.
A vásárokon és kiállításokon bemutatott termékek több elismerés mellett vásári fődíjat
(VÉRTES EXPO- 2001) és vásári díjakat is nyertek. (ARANYHOMOK EXPO 2002).

A Kft. fő célkitűzése:
Tevékenységével segíteni a kiváló minőségű magyar kukorica minél szélesebb körű humán – ezen belül élelmezési célú – felhasználását, továbbá lehetővé tenni, hogy a kukoricaalapú termékek kimagasló minőségben és kedvező áron jussanak el valamennyi háztartás asztalára.

A több éves működés tapasztalatira alapozva a további célok:
· szélesíteni és mélyíteni a cég ismertségét, mint belföldön, mint külföldön, amely motivációt ad a tulajdonosoknak a tevékenység folytatására, a minőségbiztosítás előírásainak maradéktalan betartására, ösztönzőleg hat a beruházásokra és a kutatás-fejlesztés eredményeinek megvalósítására;

· vonzóvá tenni a céget és tevékenységét az üzemi alkalmazottak és a disztribúciót végző alvállalkozói számára, rajtuk keresztül kedvező feltételeket nyújtani a termelékenység és a piaci jelenlét fenntartására;

· folyamatosan magas szinten biztosítani a cég és termékei iránti elégedettséget, kiemelve a vevői megelégedettséget, ezzel biztosítani a kereskedők és fogyasztók megtartását, a termékek piaci szerepének stabilizálását és növekedését.